Watervallen, aapjes en kolibrietjes - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Watervallen, aapjes en kolibrietjes - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Watervallen, aapjes en kolibrietjes

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

19 Maart 2008 | Costa Rica, San José

De boottocht in Granada was echt heel leuk geweest. We voeren met een prive bootje door de mangroven met prachtig uitzicht op de vulkanen. Het Monkey eiland was echt grappig om te zien..die aapjes komen naar de boot toe omdat ze weten dat ze eten krijgen van de toeristen. Nadat wij die aapjes gevoerd hadden waren ze ook zo weer weg haha...maar genoeg tijd voor een paar leuke kiekjes. Op de terug weg voeren we langs een aantal prive eilandjes..ook heel mooi om te zien hoe die mensen daar wonen. Op het Eiland staat 1 mega huis met een grote tuin rondom erheen en dat is dan het hele eiland.

De volgende dag hebben we Granada verlaten en zijn we met de bus naar Costa Rica gegaan. De grens zijn we lopend overgegaan..en over de grens hebben we de volgende bus genomen die ons uiteindelijk via Liberia naar San Jose heeft gebracht. In San Jose hebben we de afgelopen dagen rondgebracht..Niet dat de stad heel boeiend is om te zien..maar vanhieruit hebben wij de rest van onze reis samengestelt. Nu op het moment is het namelijk Holy Week hier, wat betekent dat de gewone bussen en veel hotels overboekt zijn. Daarom hebben we eerst op papier gezet wat we nog allemaal willen gaan bekijken en daarna heeft een reisbureautje ons geholpen om de hotels, tours en prive shuttels te reserveren. We hebben echt een hele leuke trip samengestelt die 3 weken gaat duren!!! En daarna voor degene die het nog niet gehoord hebben komen wij naar huis. We hebben ons ticket gewijzigd naar 8 April en zijn de 9de thuis!! Dit in verband met ons werk!! We willen nog helemaal niet weg....is hier zooooo mooi, maar ja er moet ook gewerkt worden. Dus we gaan het er nog even goed van nemen onze laatste 3 weekjes.

Naast dat je in San Jose een paar pleinen en een lange winkelstraat hebt heeft deze stad naast een hele hoop fastfoodtenten niet te bieden. Wat wel heel handig is, is dat San Jose heel centraal in het land ligt en er vanuit San Jose hele leuke dagtrips te boeken zijn. Zo zijn we vandaag naar de poas vulkaan geweest..Na een uurtje in de shuttle gezeten te hebben...hebben we nog een ligte klim van 10 minuten gemaakt naar het uitzichtspunt waarvandaan je de krater kon zien...Dit was zoo mooi. Het kratergat was gevuld met Turquase-blauw water. Daarna hebben we nog een hike van 30 min gemaakt door de tropische jungle begroeing en hebben we een laguna gezien. Eenmaal weer beneden zijn we met de shuttle doorgegaan naar La Paz Waterfall Gardens...De naam verklapt het al....Hele spectaculaire watervallen!! Bij aankomst in het park hebben we een lekker lunchbuffet gehad. Na de lunch zijn we kolibrietjes wezen bekijken..piepkleine hele snelle vogeltjes!! In het park hebben we onder andere Heel veel verschillende kikkertjes en vogels gezien. Die vogels waren ook echt gaaf..Met van die lange-brede gele bekken die je ook altijd in de reisfolders ziet..Ook hebben we vele verschillende aapjes gezien..die mij camera wilden pikken..ze hadden het toutje al vast, maar ik trok harder terug..ik dacht geen tweede keer meer, en al zeker niet door een aap!!hahaha!! Het mooiste was nog dat die aap in een kooi zat, en ik te dicht bij stond om een kiekje te maken!

Binnekort gaan we de apen in het wild zien, dat zit ook nog in ons programma. Morgen gaan we naar monteverde dat is een cloud forrest..hier blijven we 2 nachten en gaan dan de derde dag verder richting Manuel Antonio waar we de wilde aapjes gaan bekijken!! Onze verhalen volgen!!

Liefs Bart en Angelina

• 20 Maart 2008 - 08:43

Annemarie:

Hee Bart en Angelina,

Wauw, helemaal te gek joh die mooie watervallen en diertjes!
    De foto's zien er prachtig uit!
    Misschien toch verkeerde beroep gekozen!?
    haha..
    Jeetje nog maar 3 weekjes te gaan voor jullie, gaat toch wel snel allemaal he!
    Geniet samen nog maar goed van jullie laatste trip!

Groetjes Annemarie

• 20 Maart 2008 - 11:34

Wim En Ria:

Bart en Angelina

Wat fijn om weer wat van jullie te horen en de foto's zijn heel erg mooi.
    Als laatste en als afsluiting Costa Rica fantastisch, geniet ervan want wij vinden dit een van de mooiste landen van Midden Amerika.
    Bijna het hele land is natuurpark en waar je ook naartoe gaat het is een uniek stukje. We weten niet of jullie nog mail lezen voordat je naar Monteverde gaat maar je zou eigenlijk met de nachtwandeling mee moeten gaan die is zo geweldig mooi en je ziet dieren die je overdag niet ziet, vogelspinnen etc. en handengroot hoor de haren gaan rechtovereind staan.
    Cahuita, Manuel Antonio, Tortugeura, Rincon de la Viega, Corcovada echt teveel om op te noemen en onderweg is het ook steeds anders.
    Geniet, geniet, geniet want jullie droomvakantie zit er bijna op, jammer.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 20 Maart 2008 - 23:17

Thijs:

Hee Reislustige lieden!

Wat een mooie foto's. Maak er nog maar lekker veel deze 3 weken. Zorg dat je er nog uit haalt wat er inzit! Van de ene kant mogen jullie nog veel langer blijven maar van de andere... ben zo benieuwd naar al de verhalen maar dan "live". Geniet nog maar lekker ginds en neem wat mooi weer mee want hier is het echt bagger weer. Heeft vandaag steeds staan regenen. Alles is hier modder geworden.

Groetjes Thijs

• 21 Maart 2008 - 20:41

Jakeline:

Hallo saampjes

Wat geweldig dat jullie het nog steeds helemaal geweldig hebben daar. Maar ook weer heel leuk dat jullie weer naar huis toe komen. Ben zo benieuwd naar jullie verhalen. Geniet nog van de laatste weekjes en tot gauw dan.

groetjes