Monteverde Cloud Forest - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Monteverde Cloud Forest - Reisverslag uit Monteverde, Costa Rica van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Monteverde Cloud Forest

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

21 Maart 2008 | Costa Rica, Monteverde

20 Maart
Vanmiddag zijn we aangekomen in Monteverde..na een hele hobbellige weg bereden te hebben !! Toen we eenmaal ingecheckt hadden zijn we meteen gaan kijken wat voor tours ze allemaal aanbieden. We hadden gekozen om de night walk in het bos te gaan doen!! Bedankt Wim en Ria was een hele goede tip...als jullie der nog meer hebben!!! Dus wij in de middag even lekker uitgerust in de schommelstoel op ons balkon uitkijkend over het regenwoud.....wat wil je nog meer...(niet naar huis!!!, maar er moet ook weer gewerkt worden) Om 17.00 kwamen ze ons ophalen voor de night tour die om half 6 begon. We kregen allemaal een zaklamp en samen met nog vier andere mensen hadden wij een prive gids. Al heel snel toen het nog net schemerig was zagen we een wasbeertje...niet ontdekt door de gids maar door Bart:) Een paar minuten later was het pikken donker en daar liepen wij in een heel groot bos..was wel heel erg spannend...er zitten namelijk ook slangen en hele grote spinnen die we allebei even later ook gezien hebben. De slang hing boven in de boom en de spin zat in een holletje en deze werd door onze gids met trillingen naar buiten gelokt...De spin dacht dat die trillingen zijn prooi was..maar toen die eenmaal uit zijn holletje was zag hij alleen maar 6 flitsen van camara´s haha..Ook hebben we nog een gordeldier, slapende vogels en lichtgevende insecten gezien..heel leuk. Na twee uur rondgewandeld te hebben zijn we weer terug naar het hotel gebracht.

21 maart
Na een lekker ontbijtje bij het hotel te hebben gehad, zijn we naar Selvatura nationaal park geweest..dit is een gedeelte van het grote Monteverde (= groene berg) cloud forest. Wij hebben via loopbruggen op hoogte van de boompunten het park doorlopen..Dit was tussen de 30 en 60 meter hoog..Dit zorgde natuurlijk voor fantastische uitzichten over het regenwoud:) was echt heel leuk om te doen. In totaal waren er 8 bruggen en tussendoor hele mooie wandelpaden. Vanmiddag na een lekkere nacho lunch zijn we naar het zelfde park geweest als waar we gisteravond waren geweest alleen nu een andere route gelopen door het mooie bos met smalle bospaadjes. We hebben onderweg weer een mooie waterval gezien en ook weer een aantal beestjes. Verder was er een heel mooi uitkijkpunt over het regenwoud zie foto hieronder!!
Nu gaan we nog even lekker op ons Balkon zitten en uitrusten voor morgen want dan gaan we door naar Manuel Antonio!!

Hasta Luego!!

• 22 Maart 2008 - 05:04

Mama:

Hoi,

Hé Lientje wat lees ik nu? Enge beestjes kijken, heb je er nog niet genoeg gezien. Niks voor jouw hoor, heeft Bart je dan eindelijk van je fobie afgeholpen? Die ene foto "mooi" is wel een geweldig plaatje maar wil je niet meer van die enge dingen uithalen. Van de ene kant is het jammer dat jullie al naar huis komen maar van de andere kant ben ik toch ook wel weer heel blij als ik jullie zie. Jullie kunnen het daar nu lekker op je gemak doen...hahaha zal wel moeilijk zijn voor ons Lien.... en LA komt vast nog wel een keer op jullie pad.Zolang jullie niet teveel hobbels op jullie weg tegen komen (om met Thijs zijn woorden te spreken) zullen er vast nog wel meer leuke reisjes volgen. Geniet er nog maar lekker van saampjes want het gaat nu echt heel vlug en als jullie thuis zijn staat er nog genoeg op het programma. En daar kijken we hier natuurlijk allemaal naar uit.

Dikke kus, mama en Jo

• 22 Maart 2008 - 21:27

Wim En Ria:

Angelina en Bart
    Fijn dat jullie zo genoten hebben van Monteverde en dat jullie het een leuke tip vonden.
    Het ziet er allemaal fantastisch uit.
    Alles wat je gaat doen is mooi daar dus geniet ervan.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 23 Maart 2008 - 21:45

Thijs :

Heeeee Luitjes,

Het sneeuwt hier! Een witte pasen! Ik bleef daar tot het hier minstens 25 graden was. Maar ja we zien er ook wel weer naar uit jullie te zien hoor!

Groeten Mark en Thijs

• 24 Maart 2008 - 20:56

Anja En Gerard:

Ha middenamerikanen,
    Volgens mij zijn jullie nu zo'n beetje ervaren reizigers in midden-america. Wel avontuurlijk wat ik allemaal lees. Mooie overweldigende natuur en cultuur als ik zo de foto's bekijk en lees wat jullie schrijven. Geniet ervan zolang het nog kan. Allebei proficiat met jullie nieuwe baan. Dat moet je wel kunnen he.. rondtrekken in midden-america en tegelijkertijd hier een nieuwe baan versieren.
    Dan nog even wat "hot en atueel" nieuws...Geeke is 11 maart geslaagd voor haar rijbewijs, jaaaa... den eerste keer. Je snapt wel dat ze dolblij is en de Beek en Donkse wegen "onveilig"maakt.
    Verder hebben we hier witte paasdagen, ja hoor je leest het goed, hagel sneeuw en vrieskou. Mariahout heeft net tegen Eli 0-0 gespeeld eeeeeeeeeen PSV wordt zaterdag kampioen van Nederland. Ha ha dat was het weer voor nu.
    Groet uit Donkersvoort.

• 25 Maart 2008 - 07:00

Ajax Fan:

laat die boeren maar denken dat ze mooi voetballen,we weten wel beter