Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Kaapstad

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

30 Juni 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hallo, hier zijn we dan vanuit Kaapstad en het is hier fantastisch!

We zullen even bij het begin beginnen:)

Maandag 27-06-2011
Om 10.05 vanuit Amsterdam vertrokken naar Kaapstad waar we om 21.35 arriveerden geen tijdverschil dus dat is ideaal. Na het ophalen van de huurauto zijn we naar onze accommodatie in Hout Bay gereden (Een rustige buitenwijk van Kaapstad en zoals de naam al zegt heel mooi in een baai gelegen. We verblijven 4 nachten in Beach Penthouse, Hout Bay. (als je googeld zie je de acco echt heel mooi).

Dindag 28-06-2011

Hiepperdepiep hoera schoon(o)ma is jarig PROFICIAT vanuit Kaapstad!
Waw wat een uitzicht hebben we vanuit ons penthouse!! Bergen om ons heen en uitzicht op strand en zee. We hebben een tijd op ons zonnige balkon gestaan en om ons heen gekeken..wat hebben we het toch goed:)Onze acco is ook super 2 slaapkamers, 2 badkamers, keuken met alles erop en eraan, wasmachine en droger. Complete huiskamer met flatscreen en dvd speler!
In de ochtend zijn we boodschappen gaan doen en hebben we allemaal lekkere dingen gekocht. Daarna is Kay even een dutje gaan doen..(Wij trouwens ook)en toen we allemaal weer wakker waren zijn we naar Boulders Beach gegaan om de pinguin colonie op het strand te bekijken..beetje toeristisch maar wel heel leuk om te zien. Kay vond het erg grappig om de pinguins vanuit de rugdrager te zien spatteren in zee en op het strand. Daarna zijn we doorgereden naar Cape Nature Reserve waar we Antilopen, struisvogels, en een Baboon (aap)op een meter afstand hebben gezien. Verder natuurlijk ook Cape Point (met trammetje de berg op en een fantastisch uitzicht over de indische en atlantische oceaan) en daarna door naar Kaap de goede hoop. (Het meest zuidwestelijke punt van Africa volgende bestemming is de zuidpool.)Vervolgens weer teruggegaan naar onze acco en daar lekker gegeten. Kay heeft nog even lekker kunnen spelen en is daarna lekker naar bed gegaan. Wij hebben lekker op de bank gelegen en dvd-tje gegeken en daarna ook op tijd naar bed gegaan om fit te zijn voor de volgende dag.

Woensdag 29-06-11

Vanmorgen regende het heel hard. We hebben lekker rustig aan gedaan in onze acco en Kay heeft fijn kunnen spelen en slapen. In de middag klaarden het op en zijn we met de auto Kaapstad ingereden. We hebben rondgewandeld bij het Victoria en Alfred Waterfront..een hele mooie haven met veel restaurantjes, winkels (in de grote mall) en excursiemogelijkheden, boottrips, helicoptertours etc. Wij zijn Naar het aquarium gegaan Kay heeft zijn ogen uitgekeken en rond gekropen, gegild van blijdschap vooral de grote tunnel waar we doorheen konden lopen met allemaal grote gekleurde vissen, haaien en schilpadden om ons heen was zijn favoriet. Na het aquarium nog even rondgelopen in de mall (we moesten nog een paar kleine inkopen doen :)en daarna weer voor zonsondergang (18.00)terug in de acco.

Donderdag 30-06-2011

Na het onbijt zijn we vertrokken naar de tafelberg helaas was het te mistig en bewolkt om iets te kunnen zien dus we zijn niet naar boven gegaan. (Dat gaan we hopelijk in 1 van de laatste 2 dagen nog doen voordat we naar huis gaan.) We zijn naar het centrum van Kaapstad gereden en hebben de auto in de parkeergarage geparkeerd. Wij hebben rondgewandeld in the cophanie gardens waar heel veel eekhoorntjes en duiven rondliepen Kay lag weer helemaal in een deuk en is op duivenjacht geweest. Vervolgen zijn we naar Kasteel de goede hoop geweest en nog lekker door de stad geslenterd. Vervolgens hebben we de auto gepakt en zijn we een stukje gaan rijden. (Kay heeft ondertussen lekker geslapen) via de wijnroute en kustroute (hier zitten we nu even dit verhaaltje te typen (muizenberg een leuk surfers kustplaatsje) gaan we nu verder rijden langs de kust terug naar Hout Bay waar we lekker wat gaan eten en vervolgens onze spullen pakken en klaarzetten voor morgen want dan gaan we naar onze volgende bestemming Hermanus. Wordt vervlogd!!

Dikke kus Bart, Angelina en Kay

Donderdag 30-06-2011

• 30 Juni 2011 - 17:46

Wim En Ria:

Angelina, Bart en Kay,

Wat leuk om jullie verslag te lezen en te zien dat jullie zo genieten van dit geweldige land.
    Leuk dat Kay hier nu al van geniet echt zijn vader en moeder en daar kun je niet vroeg genoeg mee beginnen.
    Wij hebben Zuid-Afrika ook gedaan maar dat is al heel wat jaartjes geleden maar het was een fantastische reis.
    Ja inderdaad de tafelberg is een aanrader maar als het tafelkleed erover ligt kun je er niks gaan doen.
    Denk wel aan de vingeertjes want er zitten bijterige klipdassies.
    Zijn nieuwsgierig naar het vervolg van jullie trip.
    Geniet ervan en van ons vanuit een donker maar droog Beek en Donk de hartelijke groeten Wim en Ria

• 30 Juni 2011 - 19:43

(O)pa (O)ma:

Dank je voor de felicitatie, we hebben ondanks de storm die hier raasde een leuke dag gehad.
    Nou, al weer heel wat gezien en gedaan, waren we er maar bij, vooral Tiny tussen al die vissen met die reactie van Kay, wordt een echte visser (denkt, hoopt opa).
    Geniet van alles en tot de volgende keer.
    xxxxxxxxxxxx

• 30 Juni 2011 - 20:07

Oma Rovers:

wat leuk om iedere keer weer jullie verslag te lezen.
    we zijn iedere dag weer benieuwt hoe het met jullie gaat.
    we missen wel ons manneke.
    wij zijn vandaag naar kevelaer geweest.
    was ook leuk we hadden in 3 kwartier tijd heel wat gekocht.
    meer tijd hadden we niet,we moesten nog zingen in de kerk .
    toen naar huis en daar zijn we nu.
    ik ga nu stoppen,tot de volgende keer.
    kusjes van ons allemaal .

• 30 Juni 2011 - 20:19

Moosje Rovers:

Hello folks...

Kei fijn dat ons menneke het zo goed doet en ook zo geniet.
    Daardoor wordt het voor jullie ook 'n stuk gemakkelijker.
    Hoop dat het de hele trip zo verloopt voor jullie.
    Maar kan toch niet anders met zo'n rustiger ouders...he Lien... hi hi hi.
    Ben zo benieuwd naar jullie foto's straks.
    Voor ons nog 3 daagjes vac. en dan zit het er al weer op.
    Daar hoeven jullie nog niet aan te denken,nu even genieten.
    Dikke kus van mij en oompie
    p.s.
    (kan "draakie" al bijna lopen?)
    xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

• 02 Juli 2011 - 17:34

Simon, Judith & Jur:

Hallo allemaal,

Fijn om te horen dat jullie je zo goed vermaken. Wij vinden het super dat jullie dit gewoon ondernemen met zo'n kleintje en zo te lezen is dat dus ook geen enkel probleem. Heeft Kay al zelf gelopen? Zo ja, als een schilpad of heeft hij al bijna een leeuw kunnen vangen?

Jur mist zijn vriend wel heel erg. Toen ik gister met hem aan het wandelen was en bijna bij de servaasstraat was begon hij al "Kay, Kay" te roepen. Ik heb hem toen uitgelegt dat jullie op vakantie zijn en nu zegt hij voortaan "Kay vakantie".

Geniet ervan. We volgen jullie met veel plezier.

Groeten uit een met zon overgoten Lieshout.

Liefs

Simon, Judith & Jur

• 04 Juli 2011 - 13:12

Elle Roland En Kiki:

hey lien bart en kay
    zo te lezen zijn jullie volop aant genieten, super dat kay het zo goed doet. wij zijn gister trug gekomen van kos en wij hebben het ook naar ons zin gehad. kiki is echt een waterratje, als jullie trug zijn gaan we gauw weer een xtje daggie zwemmen. nou nog veel plezier en uitkijken he! dikke knuffel van ons xxx

• 04 Juli 2011 - 22:24

Thijs:

Hee vakantie gangers,
    fijn dat het jullie zo goed vergaat. hier is het nu ook mooi weer. maak maar veel foto's en tot snel!

Groeten Thijs