Knysna, Oudtshoorn en weer terug in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Knysna, Oudtshoorn en weer terug in Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Knysna, Oudtshoorn en weer terug in Kaapstad

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

11 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Een goedemorgen allemaal!

Het even geduurd (te druk met leuke dingen doen) maar dan hier ons laatste verslag vanuit Zuid Afrika.

Pff even denken waar we waren gebleven...

Geloof woensdag 6 juli Knysna
Dinsdag en woensdag hebben we lekker gerelaxt bij het meer, en in onze chalet(http://www.knysnariverclub.co.za/) veel gewandeld en lekker gegeten.

Donderdag 7 juli
Vroeg in de ochtend zijn we vertrokken naar Buffelsdrift Game Lodge (7 km van Oudtshoorn gelegen) na een mooie rit van bijna 2 uur door de bergen kwamen we aan in Buffels drift. Echt een super gave lodge. Na een welkomstdrankje werden we met een golfcar naar onze super de luxe tent gebracht. Onze tent had gelukkig wel verwarming want snachts was het erg koud. Verder hadden we zoon mooi bad op pootjes die voor het raam stond zodat we uitzicht hadden op de waterhole waar de dieren kwamen drinken echt heel gaaf!! In de middag hebben we een game drive gemaakt met een 4x4 voertuig heel veel dieren gezien en Kay was onze gids die wees ze telkens aan:)
Ons diner hadden we na de game drive laten bezorgen in de tent zodat Kay lekker kon spelen.

Vrijdag 8 juli
Na ons lekker ontbijt buffetje zijn we weer vroeg op game drive gegaan. Na deze mooie rit hebben we giraffen, zebra's, buffels, neushoorns, nijlpaarden en springbokken gezien.
In de middag zijn we nog naar een wildlife ranch geweest waar we ook nog cheetahs, krokodillen, tijgers en leeuwen hebben gezien. De leeuwen kon Kay perfect na doen:)
Weer terug op de lodge mochten we de 3 tamme olifanten die ook op het park verblijven mee gaan voeren..Kay vond het wel spannend maar even later toch ook wel heel leuk vooral toen hij met mama samen op de rug mocht zitten:) leuk kodak momentje!

Zaterdag 9 juli
Nadat we hebben uitgecheckt hebben we een lange rit van 5 uur voor de boeg terug naar Kaapstad. Al snel was Kay vertrokken naar dromeland en heeft hij het super goed gedaan in de auto. Halverwege een uurtje gestopt om te spelen en toen konden we weer verder. een half uur voor Kaapstad had hij het wel gehad maar met popcorn en spelletjes (hem nadoen in wat ie zegt of nou ja gilt) kon die weer heel hard lachen tot we bij onze laatste acco aankwamen. (in het centrum van Kaapstad, greenpoint vlakbij het WK stadion zijn we langsaf gelopen toen we naar het Victoria en Alfred Waterfront gingen. Daar zijn we wat wezen eten en heeft Kay fijn gespeeld in de kinderspeelhoek met andere kinderen. Na het eten hebben we een taxi terug genomen en waren we binnen 5 min weer in ons nieuwe huis voor de laatste 2 nachten.

Zondag 10 juli
Vandaag weer prachtig helder weer dus tijd om de tafelberg te bezoeken. Om 09.00 uur gingen we met de cable car omhoog en binnen 5 minuten waren we op de top van de berg..echt een super super mooi uitzicht over kaapstad. Er liepen ook een hoop Aziatische mensen boven rond die ons Kay een net zo bijzondere attractie vonden en met hem op de foto wilden. Nou dat moch wel:) Kay lag half laveloos in zijn buggie met zijn fiep en zijn aap en viel bijna in slaap, toch vroeg de vrouw of ze hem eruit mocht halen mmhh nou nee laten we dat maar niet doen:) Wel grappig. Eenmaal weer beneden zijn we naar het strand gereden en zijn we daar de rest van de ochtend en begin van de middag geweest. (het was denk ik wel 25 graden echt heel lekker) We haddden een parasol gehuurd en Kay was even later met zijn romper en al het water ingekropen en lachen dat ie moest en jaja even later zijn ook enkele kleine stapjes helemaal alleen op het strand gezet:) Ons drolleke. Na het strand zijn we weer naar de het Victoria en Alfred Waterfront gegaan en hebben nog wat geshopt en lekker gegeten bij de griek met uitzicht over de haven.

Maandag 11 juli
De laatste dag is alweer aangebroken..maar we zijn toch ook wel weer blij om lekker naar huis te gaan en jullie weer allemaal te zien :) Vanavond vliegen we pas om 23.30 terug en morgen komen we om 11.00 aan op schiphol.
Maar vandaag nog eerst een zonnige dag in Kaapstad we gaan zo nog even het centrum in en nog wat shoppen etc. Vandaag mogen we nog de hele dag gebruik maken van de hotelkamer rond 18.00 rijden we aan naar het vliegveld, dan leveren we de auto in en kunnen we nog wat rondlopen en eten en kan Kay gewoon lekker in zijn buggy gaan slapen totdat we het vliegtuig in kunnen.
Nou dan willen wij jullie nog even bedanken voor alle leuke berichtjes en tot snel!!

Liefs fam van Hoof :)

• 11 Juli 2011 - 10:49

Wim En Ria:

Hallo familie van Hoof,

Bedankt dat we weer mee mochten genieten van jullie belevenissen van de laatste dagen in Zuid Afrika.
    Jullie hebben het allemaal super gehad dat is te lezen in jullie verslag.
    Ons rest nog om jullie een goede terugreis te wensen en onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 11 Juli 2011 - 13:55

(O)pa (O)ma:

Nou, wij zijn ook blij als we jullie weer zullen zien, maar wel super gaaf wat jullie allemaal gezien en gedaan hebben en dat Kay er ook zo van genoten heeft, leuk leuk leuk, en niet iedereen kan zeggen dat ie zijn 1e pasjes in Afrika heeft gezet, we zijn benieuwd, tot gauw.
    Heel veel groetjes en kusjes