Hermanus en Knysna - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Hermanus en Knysna - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Hermanus en Knysna

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

05 Juli 2011 | Zuid-Afrika, Pretoria

Hallo hallo daar zijn we weer:) We hebben weer het 1 en ander meegemaakt hieronder van dag tot dag:

Vrijdag 1 juli
Om 09.00 uur zijn we vertrokken naar Hermanus. na een uurtje rijden zijn we even gestopt bij Gordon's bay en hebben we een lekker ontbijtje gehad. Kay had alweer snel alle aandacht in het restaurant. Toch vond hij het wel even spannend toen de serveester hem optilde en mee achter naar de keuken nam (mama ook die rende er meteen achteraan) Maar in de keuken waren de koks en de serveerster wilde Kay even showen. Kay zwaaide nog even heel lief en kort daarna zijn we weer verder gegaan met onze roadrit.
Kay lag al snel lekker te slapen en wij konden genieten van de mooie walvis kustroute, de zon scheen en het zag er super mooi uit net alsof we in een film zaten zo mooi. Een uurtje later kwamen we aan in Hermanus. Een leuk klein plaatsje met veel restaurantjes en winkeltjes wat bekend staat als in van de beste plaatsen in de wereld om walvissen te spotten. Ons hotel harbour house hotel, was ook heel mooi gelegen naast de kliffen vanuit onze kamer keken we alweer uit op zee:)
Nadat we alle spullen op onze kamer hadden gelegd zijn we gaan wandelen..er is namelijk een zeer mooi 12 km kronkelend (verhard)wandelpad dat door de bergen langs de kliffen loopt. Zo zijn we helemaal naar de haven gelopen 5 km verderop. Heel vaak zie je in het winterseizoen (nu dus) walvissen vanuit de kust, helaas zagen we er nu geen enkele. (2 dagen geleden waren er wel een aantal van de kust te zien nou ja jammer maar helaas het wandelpad is ook al heel mooi.) Aangekomen in de haven horen we allemaal enthousiaste verhalen over de walvisexcursie per speedboot waar je ook goed met kleine kinderen op kan en je zeker walvissen zult zien. We waren nog aan het twijfelen of dit wel een goed idee was om met Kay te doen (2 uur op een boot) maar we hoorden dat de meeste baby's en peuters juist in slaap vallen vanwege de golven..dus we dachten laten we het maar doen..en hebben tickets geboekt voor de volgende dag. Met de tuk tuk zijn we terug naar het hotel gegaan waar we een lekker rustig avondje hebben gehad.

Zaterdag 2 juli pfff wat een dag!!
In de ochtend zijn we weer gaan wandelen langs de kliffen nu de andere kant op dit was weer erg mooi. om 11.15 werden we opgehaald voor de walvis excursie. Na enige uitleg vertrok om 12.00 uur de boot met 20 passagiers ipv 80 die er normaal in het hoogseizoen opgaan.dus dat was wel lekker we hadden het hele achterdek voor ons alleen. Kay lag in de buggie lekker om zich heen te kijken en het leek allemaal heel goed te gaan. Maar dat veranderde na zoon 45 minuten, het weer sloeg om er waren golven van 6 meter hoog en de boot ging heel erg tekeer. Nu dachten we echt waar zijn we toch aan begonnen. Kay bleef gelukkig heel rustig en we zaten droog ik had kay op mijn schoot gepakt inmiddels. Bart had gelukkig (nog) geen last van zeeziekte maar dat verandere snel. 1 voor 1 kwamen de mensen naar ons toe (het achterdak waar wij zaten was het meest stabiel) net lang daarna zaten we voort met zeker 15 van de 20 mensen achterin en het was zo goor iedereen was aan het overgeven het was echt heel erg..Gelukkig was Kay nog steeds heel rustig en die lag op mijn arm te slapen ondanks alle harde klappen die de boot steeds maakte. Bart was inmiddels ook ziek geworden door de vieze lucht en iedereen had kotszakjes voor zich, ik bleef in Kay zijn haartjes ruiken..die roken tenminste lekker. En pats weer een klap, ik had me gelukkig goed vast maar verschillende mensen vielen van zijn stoel op de grond waar inmiddels een mengeling lag van water en spuug..echt te ranzig voor waren toen werd ons mopje wakker en die moest ook spugen echt zo zielig een hele straal kwam eruit over zijn kleren en over mij en 5 min later weer. Nadat ik hem had afgedaan lag hij heel rustig en heel zielig op mijn arm niet huilen maar gewoon heel zielig kijken. en 10 min later begon Kay te kletsen en was alles weer oke met hem. Ondertussen kwam er weer land in zicht en werd het weer rustiger. Op de tafel achter ons lagen ook allemaal zieke kindertjes wat waren we blij dat we er bijna waren..Eenmaal aan land hebben we ons geld teruggekregen en vertelden ze dat dit echt normaal niet voorkomt maar dat het weer plotseling was omgeslagen..we hadden zoon spijt dat we die boot waren opgestapt en zoiets gaan we dan ook nooit meer doen:) gelukkig zijn we allemaal ongedeerd aan land gekomen en zijn we heel snel in bad gesprongen en onze kleren naar de Laundry gebracht. pff wat een dag..had dit nog aan niemand verteld omdat jullie anders alleen maar ongerust zouden zijn maar alles is nu weer helemaal oke:)

Zondag 3 juli
Om 08.00 uur zijn we in de auto gestapt voor de rit naar Knysna onderweg zijn we gestopt bij een leuk restaurantje (spur) speciaal ingericht voor families hier heeft Kay fijn met andere kindjes kunnen spelen in het kindergedeelte hij had weer de grootste lol. Daarna zijn we verder gereden naar Knysna. Onze accoommodatie in Knysna is heel mooi aan een meer gelegen leuke houte chaletjes allemaal aan het water gelegen. Omdat het nu Oister Festival is, is er kermis en markt in het centrum, Kay keek zijn ogen weer uit. In de haven zagen we dat ze daar ook een Spur familierestaurant hebben en daar zijn we gaan eten. Kay heeft eerst weer met de kinderen kunnen spelen en heeft daarna lekker zijn eigen kindermenu opgegeten..bijna zijn bord leeg en tot slot nog een ijsje. We zijn daarna langs de waterkant weer teruggewandeld naar ons chaletje.

Maandag 4 juli
Vanmorgen zijn we op pad gegaan naar Monkeyland..hier leven heel veel verschillende aapsoorten in een afgezet bos. Kay heeft zo moeten lachen en geweze die die..heel schattig. Daarna zijn we ook nog naar een vogelpark geweest met vele soorten vogels. Daarna is Kay lekker thuis naar bed geweest en hebben wij ook lekker rustig aan gedaan, gekookt en filmpje gekeken.

Dinsdag 5 juli
Vanmorgen zijn we lekker gaan ontbijten op het park en daarna ben ik naar de receptie gegaan daar zit ik nu achter de pc. Ik ga nu even kijken of Kay al wakker is en dan gaan we op pad. Vanmorgen heeft het even geregend maar nu is het droog en zoon 16 graden en het zonnetje komt door. Denk dat we naar een natuurpark gaan hier in de buurt ..maar in het volgende verslag horen jullie hier meer over:)

Doei doei groetjes van ons

O ja Jur..ik moest nog even van Kay zeggen dat ie nog niet zoon paardje heeft kunnen spotten maar dat dat over 3 dagen zeker wel moet gaan lukken.. En Kiki, Kay heeft reuze zin om te gaan zwemmen als hij thuiskomt met jou want hier is het water maar te koud brr.

xxxxx van Kay

• 05 Juli 2011 - 18:23

Wim En Ria:

Bart, Angelina en Kay,

Heerlijk dat verslag van jullie, we hebben net gegeten en we kunnen die klappen van de boot bijna voelen, vreselijk.
    Ja, die wandeling is fantastisch ook wij hebben daar geen walvissen gezien maar als ze er zijn dan roepen ze je op een aparte manier ze draaien dan met een stengel holle zeewier die je bij kaap de goede hoop op het strand ziet liggen, ze draaien ermee en dat hoor je overal.
    Wij vinden hetgeweldig dat jullie deze reis maken met Kay en dat zo'n klein wondertje het overal goed vind en slaapt en speelt alsof hij thuis is.
    Geniet van jullie reis en wij kijken uit naar het volgende verslag.
    Hier is het nu 24 graden maar morgen ia het alweer minder en kans op regen maar we wachten wel af wat de zomer nog gaat brengen.
    Voor nu onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 05 Juli 2011 - 20:38

Jan En Mieke:

Hoi Angelina, Bart en Kay

Wat een stoere avonturen maken jullie daar toch mee!
    Het klonk wel erg eng daar op de boot met die hoge golven, brrrrr. Gelukkig is alles goed afgelopen.
    Angelina heel goed dat je Kay op de arm hebt genomen, zo te lezen moest je hem en jezelf stevig vasthouden.
    Geniet nog maar fijn van het mooie land en de rest van jullie vakantie.

Groetjes en veel liefs van Jan en mieke

• 05 Juli 2011 - 21:23

(O)pa (O)ma:

Bart, weet je niet meer dat je zeeziek wordt (Texel).
    Maar gelukkig is het allemaal weer goed gekomen.
    Gelukkig is Kay maar even ziek geweest (toch een beetje zeebenen) en Angelina oo\k.
    Maar wel leuke dingen weer meegemaakt en nog die gaan komen.

groetjes xxx

• 06 Juli 2011 - 07:01

Oma En Moosje:

O o wat 'n helden...hi hi hi.
    Neem 'n voorbeeld aan je oompje.
    Die heeft echte zeebenen..
    Even naar New Castle met de boot,14 uur z'n longen uit zijn lijf gespuugd!!!
    Dus al met al doen jullie het dan nog niet zo slecht ha ha ha.
    Ons klein..Hij zal nu niet zo vlug de hobby van opa overnemen denken we,verliefd worden op de zee.
    Opa ging met de roeiboot de zee op om te vissen,zonder moter en niet kunnen zwemmen.
    Met zwaar omweer.
    Dus het past wel in de fam. glimlach.

Nu nog 'n paar dagen genieten,want het is zo weer voorbij.
    Jammer dat je niets gezien hebt op zee,ik heb staan te huilen toen ik al dat groots zag zwemmen.
    Gaan we gewoon 'n keertje terug!
    Maar met ander weer he......

"En jullie kunnen ons dat gerust vertellen hoor,weten wel dat jullie niet in 7 sloten tegelijk lopen"

Dikke kus van ons...xxxxxxxxxxxx

• 07 Juli 2011 - 16:23

Karlijn:

Hey daar,

Wowie wat klinkt dat allemaal goed.... Veel herkenbare plekjes... grappig.. en krijg er wel beetje heimwee naar :) Gaaf he Zuid Afrika..

Geniet er nog maar lekker van en fijn dat jullie Kay t ook zo goed doet.

Tot snel

xx

• 08 Juli 2011 - 09:22

Simon, Judith & Jur:

Hey Samen,

Wat een verhalen!!! Dat wordt voorlopig dus geen dagje tongelreep. Die golven zijn ook minsten 0,5 m hoog, dat kunnen we Bart echt niet aandoen. Hebben jullie behalve vieze kots nu ook nog een walvis gezien?

Fijn dat jullie het verder goed maken. Geniet nog van alweer de laatste dagen. We kijken er ook wel weer naar uit dat jullie terug zijn.

Liefs,

Simon, Judith & Jur