Monterrico, Antigua en Lake Atitlan!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Monterrico, Antigua en Lake Atitlan!! - Reisverslag uit Antigua, Guatemala van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Monterrico, Antigua en Lake Atitlan!!

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

21 Februari 2008 | Guatemala, Antigua

15 feb
12.00 onze laatste talenles zit erop in Antigua. We hebben in deze anderhalve week best veel geleerd...niet dat we nu vloeiend Spaans spreken maar we kunnen ons steeds beter verstaanbaar maken:)
Samen met onze leraren zijn we bij een gezellig wiener schnitsel tentje wat denk je.....een wiener schnitzel wezen eten. erug lekker!!!
Eenmaal terug bij het hotel, spullen gepakt en de bus in richting Montericco.
Toen we daar aankwamen waren we helemaal happy!!! Ons hotelletje ligt direct aan het mooie en zeer rustige zonder al te veel toeristen zwarte lava strand. Vanuit onze hangmatjes aan het strand, met een lekker drankje erbij keken we uit op zee..wat wil je nog meer?! Om 17.00 zijn we met een jongen van het hotel mee gelopen om kleine schilpadjes vrij te laten in de zee:):) Deze nina turtles waren vandaag geboren!! Bart heeft geholpen ze mee in zee te zetten...Angelina filmen en foto's maken:)Nadat alle schilpadjes bevrijdt waren zijn wij lekker gaan eten en hebben we een fles wijn gedronken daarna konden we heerlijk slapen!!

16 feb
Vandaag zijn we aan het zwembad van het hotel gaan liggen..Weer lekker in een hangmatje boekje gelezen! In het hotel hebben ze een bibliotheek met toevallig 2 leuke nederlandse boeken dus dat kwam ons mooi uit. Om 17.00 was het weer tijd om iets actiefs te gaan doen....Paardrijden op het strand...alleen waren de paarden niet zo actief die wilden niet heel erg hard..het was meer een beetje sjokken...Bart vond het wel prima zo!!! Maar het was toch erg leuk en we hadden natuurlijk weer een erg mooi uitzicht!!
Vandaag op tijd naar bed want morgen moeten we er om 5.30 uit!!

17 feb
Vandaag werden we door een guatalmatheek opgehaald om mee te gaan varen door de mangoven. ( deze tour stond eigenlijk voor gisterochtend gepland..maar toen moest ik deze jongen om 5.30 vertellen dat hij helaas voor niets zo vroeg zijn bed was uitgekomen omdat wij helaas niet meekonden! Bart was namelijk een beetje ziek..gelukkig voelde hij zich even later weer goed en gelukkig zij de jongen dat we ook morgen konden gaan..dus helemaal goed!!) De tour was echt heeel mooi. Er was nog bijna niemand wakker en het was net alsof wij de enige op de wereld waren..zo rustig!! We voeren langs de mangroven en zagen vele soorten vogels, reigers die op zoek waren naar visjes en mannetjes die aan het vissen waren om zo voor die dag weer hun brood (of tortillas) te verdienen.
Na de tour hebben we nog even bij het zwembad gelegen en zijn we in de middag weer met de bus terug naar Antigua gegaan.

18 feb
Vanmiddag hebben we meteen de bus door genomen richting Panajachel, dit is een plaatje dat aan het grote en zeer hoog gelegen meer atitlan ligt. Lake Atitlan is het diepste meer van centraal America en is omgeven door 3 vulkunen. Om het meer zijn allemaal kleine Maya dorpjes. Eenmaal aangekomen in het drukkere en wat meer toeristische Panajachel hebben we snel de boot genomen naar het kleinere en rustige dorpje San Pedro La laguna, dat bekend staat om de goede talenschool die hier is..sanpedrospanishschool.. Na 30 minuten gevaren te hebben kwamen we in het leuke dorpje aan dat gelegen is op een heuvel. We hadden alweer snel een leuk hotelletje gevonden dat een nooi uitzicht heeft over het meer (hotel maison del lago) We hebben een mooie kamer en een lekkere douche met warm water maar maar liefst 6 euro per nacht voor 2 personen!! Ondertussen werd het al wat schemerig maar wij wilden nog eerst onze talenschool vinden!! Na 45 rondgelopen te hebben..berg op berg af..nog niets gevonden kwamen we een aardige canadese jongen tegen die ons heeft gebracht..Dat hadden we zelf nooir gevonden door al die smalle zandpadjes heen in het donker inmiddels! Nou we wisten nu dus waar de school was, dus kunnen we morgen vroeg vroeg gaan om ons in te schrijven!!

19 feb
Vanochtend zijn we ons meteen in gaan schrijven. We hebben deze week van dinsdag tot en met zaterdag les van 14.00 tot 18.00 behalve zaterdag dan hebben we les van 8.00 tot 12.00 omdat we daarna weer verder gaan reizen!!
De School is tegen een heuvel op gebouwd en heeft een hele mooie tuin met uitzicht over het meer. We hebben weer ieder een eigen leraar en hebben les onder een riete dakje (een klein open hutje) in de tuin en het uitzicht is hier echt geweldig mooi:) :)

20 feb
Vanmorgen veel huiswerk gemaakt en daarna wezen wandelen rondom het meer. Na de les van vanmiddag zijn we meteen gebleven voor de Salsa les:) dit was echt heel erg leuk, we kregen samen les met 2 andere stelletje. (dit hoort bij de activiteiten van school) Na flink gesalsat te hebben zijn we naar een irish pub gegaan waar ze op het dakteras een bioscoop hebben!! en op de eerste verdieping kan je lekker eten en drinken. Film hadden we geen tijd voor want die begon net toen wij binnekwamen en we moesten nog eten...maar morgenavond gaan we naar de bios, op het dakteras en waar ze ook popcorn hebben!!!!

• 21 Februari 2008 - 17:34

Wim En Ria:

Bart en Angelina
    Wat klinkt dat allemaal gezellig en jullie rollen van de ene belevenis in de andere en zonder stress want jullie hebben de tijd. We vinden het geweldig mooi om jullie zo te volgen.
    We kijken alweer uit naar de volgende bladzijde in jullie verslag.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 21 Februari 2008 - 17:36

Marjan:

hoi,
    Had ik net je berichtje ingetypt, maar omdat wij aan het msn waren was het weer weg gegaan dus begin ik maar opnieuw. Wat zullen jullie dadelijk moeten wennen als jullie terug zijn. Gelukkig heb je een hangmat alleen je palmen moet je vervangen want die hebben het begeven. Gaaf met die schildpadjes. Ik kan er mijn eigen wel iets bij voorstellen omdat we dat in Mexico ook gezien hebben. Je kunt op de foto goed zien dat het een lava strand is. Wel relaxt zo rustig, niet een toerist te zien. Ik wacht nog steeds op je tweede foto, zal hem zo wel zien. Tot zo weer. xxxxxxx mama

• 21 Februari 2008 - 18:22

Marjan:

Gave foto's in jullie fotoboek mini zak jappannertjes hahahaha xxxxxxxxx mama

• 22 Februari 2008 - 12:28

Jakeline:

Weet zeker dat wanneer niels vanavond jullie nieuwe avonturen leest, hem meteen die snitzels opvallen.(haha)
    Zo tezien vermaken jullie je hier nog wel een paar maandjes.
    Klinkt nog steeds allemaal helemaal geweldig. Volgens mij komen jullie nooit meer terug!
    O, ja, jullie visjes doen het helemaal geweldig en het is maar goed dat Danique ze iedere dag eten wil geven want anders......
    Gaan jullie hierna nog meer talenlessen volgen of zijn dit de laatste?
    Veel plezier!!!!!

groetjes uit Gerwen

• 24 Februari 2008 - 10:53

Oma En Moos:

hai lien en bart,heb begrepen dat er wat trubbels was omtrent de ''trouwfoto's'' maar dit was een misverstand!..ik (moos) had het verkeerd begrepen van oma ,het ging om ''vacantiefoto's''...dus trubbelhen...Nu weer rustig he....we hebben ''niks'' gezien...trien.maar zo ken ik mijn meisje weer hi hi hi,we zijn nu bijna klaar met de verbouwing,ben blij toe.alleen nog maar schilderen.jullie kennen het denk ik niet meer terug..glimlach..ben er ook heel blij mee.molly is een beetje ziek geweest,had een darmontstekking,opa en oma in de stress..maar het gaat nu veel beter..johan en fam. zitten op canaria,roosje wilde der verjaardag (vandaag) vieren bij der oma en opa in spanje.verder in lieshout geen opvallende dingen,hopen wel dat we wat meer zon krijgen...''stuur wat op meid zou ik zeggen''..glimlach..dikke kus en veel liefs van oma en opa,moos en bartje...

• 24 Februari 2008 - 20:32

Piet En Jeanne:

Ha luitjes,
    Als we de foto's zien krijgen we weer heimwee. Kei mooi allemaal. Geniet ervan. Wij hebben de mooiste foto's van onze vakantie uitgezocht en op cd gezet met een mooi Mexicaans muziekje erbij, kunnen we nog af en toe een beetje kwijlen en het er samen nog eens over hebben.

Groetjes van het Ginderdoor.

• 24 Februari 2008 - 22:00

Pa En Ma:

Paardrijden?? Kan hier niet op 't gazon hoor| (grapje) Ziet er allemaal goed uit.
    Hele mooie kiekjes Angelina (dus fotograaf kan altijd nog) achterop het paard.
    He Bart, heb je 't al gezien,
    Ajax heeft eindelijk verstand gekregen, ze hebben Johan Cruif (the best) binnengehaald. We wachten af.

tot de volgende keer xxxxxxxxxx