San pedro la laguna - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu San pedro la laguna - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

San pedro la laguna

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

24 Februari 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

20 tot en met 24 februari
De afgelopen week in San pedro hebben we weer veel Spaans geleerd. Gister was onze laatste les! We gaan onze lessen over een paar weken weer oppakken in Nigaragua, Granada. Gister en eergister zijn we wezen paardrijden. (en nu hebben we allebei heel veel spierpijn!!) Maar het was zeker de moeite waard. Samen met een prive gids zijn we door de bergen gereden en hadden we een fantastisch uitzicht over het hele meer. Even later kwamen we bij een heel mooi strandje aan waar we even hebben gepauzeerd..was een hele mooie dag en het was zo´n ongeveer 22 graden:). Omdat het zo leuk was geweest besloten we meteen af te spreken dat we de volgende dag nog een keertje zouden gaan. Dit was dus gister. Gister hebben we een tocht van 4 uur gemaakt en zijn we een heel stuk langs het meer gereden ook zijn we door de andere dorpjes gereden...Hier was dus echt helemaal geen toerisme en het was heel bijzonder om te zien hoe de mensen hier leven. Echt iedereen loopt hier nog in traditionele maya kleding. Buiten op de stoep brand een vuurtje waar ze hun eten op bereiden, veel tortillas dus!! De mensen wonen in eenvoudige hutjes van steen maar meestal van riet of bamboe en de daken zijn gemaakt van golfplaten. Verder zijn de wegen niet verhard, dit zijn bijna allemaal zandpaden. Toen wij het dorpje inreden was het net alsof we in de middeleeuwen terrecht kwamen. De mensen hebben niet veel luxe, maar wel alles wat ze nodig hebben om zich te kunnen onderhouden. Ook gaan alle kinderen naar school. Alle mensen zagen er ook echt heel gelukkig uit, met groepjes zaten zij op straat te punniken en dan mannen waren een spelletje aan het doen, de kinderen renden rond en speelden voetbal..Toen wij voorbij kwamen gereden waren wij net een attractie iedereen keek ons aan aan zwaaiden naar ons en riepen Hola! Buenos Dias! Alsof wij de koning en koniging waren die voorbij kwamen. Bart zijn paard die wilde op een gegeven moment effe niet meer dus daar stond bart midden in het dorpje met al de inwoners om zich heen...De gids en Angelina hadden niks in de gaten, 20 meter verder zagen wij dat Bart stilstond tussen de locals!!! Die hem dus allemaal aan het bekijken waren..wij kwamen dus niet meer bij van het lachen...Bart zelf vond het ook wel grappig...Daarna kon het paard weer volop galopperen..en wij dus terug naar San Pedro:)

Vandaag nemen we de boot naar de andere kant van het meer. Vandaaruit gaan we weer terug naar Antigua omdat dat centraal ligt en dan verder naar lanquin..dit is dan ook onze laatste stop in guatemala voordat we verder gaan naar honduras, nigaragua en Costa Rica.

ps 1 Monique er was niets aan de hand met die foto´s die oma gezien had, niks geen trubbels en jullie mogen de eigengemaakte foto´s best al zien hoor. Maar de fotograaf foto´s laten we tijdens ons feestje op 23 mei pas zien:). (of als wij terug zijn x)

ps 2 Rosanna gefeliciteerd met je verjaardag!!! Heel veel plezier op Gran Canaria!! xxx

• 24 Februari 2008 - 18:18

Marjan:

Hoi,
    Leuk berichtje weer.Dat is nog eens iets anders als je zelf een atractie bent. Volgens mij voelen die paarden aan dat Bart niet zo dol is op paarden. Je hebt er toch zeker wel een foto van gemaakt. Ben benieuwd naar jullie verhalen dadelijk als jullie in Honduras zijn.xxxxx en een dikke knuffel voor jullie doei. mama

• 24 Februari 2008 - 20:46

Wim En Ria:

Bart en Angelina
    Bart ik voel met je mee, ik weet wat het is op een paard te zitten terwijl je er liever niet op zit en jij spreekt Spaans maar ik toen helemaal niet en Wim tegen me zei "dat beest verstaat alleen maar Spaans, muts, jij bent in het Nederlands aan het mopperen"vreselijk.
    Wij geloven dat het prachtig is van die gebaande wegen en tussen de locals.
    Jullie reis blijft mooi als ik hoor waar je nog naar toe gaat.
    Wij hebben Costa Rica tweemaal gedaan en we denken erover om nog eens terug te gaan zo mooi.
    Maar Midden Amerika is geweldig hoor.
    Geniet verder we volgen jullie.
    O ja, Willem heeft mooie foto's gezien die oma bij had in de kapsalon.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 24 Februari 2008 - 21:58

Lindsay En Geert:

Hee schatjes,
    Oh wauw, wat een leuke verhalen allemaal!!! Wij hadden al een hele tijd niet meer op jullie site gekeken!! Maar echt super gaaf.. We zijn benieuwd wat jullie allemaal nog meer gaan ondernemen daar!! En de spaanse les, loopt ook op rolletjes zo te lezen.. Goed bezig mensen!!! Geniet er nog lekker van daar samen, wij gaan hier wel gewoon werken!!!hihi... Tot snel, we zouden het wel leuk vinden jullie weer in het echt te zien!!!Nog ff wachten!!

Liefs Geert en Lindsay

• 25 Februari 2008 - 10:11

Esther:

Hey moppies, How's life? Ziet er echt helemaal vet uit daar! De foto's zijn ook echt supergaaf. Enne jullie spreken dadelijk vloeiend spaans lees ik haha. Geniet er nog maar lekker van!

Dikke kus Es & Twan

• 25 Februari 2008 - 11:05

Lien En Bart:

hierzo even een berichtje van opa rovers.ik zit nu bij moos foto's te bekijken..het zijn skon foto's,allemaal..ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest en ik moet meer gaan wandelen.is er nog plaats vrij da ik daar ken komen feest vieren, o ja het was goed in het ziekenhuis,weer 2 pilletjes minder,dus nu nog maar 16 stuks per dag...voel me weer als ene van 18.een fijne vacantie doar en hopelijk gezond terug te zien.kusjes opa rovers.o ja de groetjes van jetteke spijkers...is bij moos...oma wel even melden dat ze voorzitter is geworden van het zangkoor..om half 2 moet ze weer gaan ''bleren'' hi hi hi..groetjes en een dikke kus van ons allemaal moos,opa,oma,bart,jetty...

• 25 Februari 2008 - 15:39

Frans En Diny:

Aan alles is te merken,dat jullie het
    erg naar je zin hebben.
    Maak er nog maar een fijne vacantie van.

Groetjes Frans en Diny.

• 26 Februari 2008 - 13:17

Thijs :

Lieve broer en schoonzus,

Wat goed Bart dat je paardgereden hebt. Niet te geloven! 10 jaar geleden was alleen de lucht van zon beest al genoeg om je weg te jagen. HIHIHI Weer van die prachtige fotos, ik wou dat ik t kon zien! Ga maar gauw weer aan jullie spaans werken. En veel suc6 met de volgende reis naar Honduras.

Groeten Broertje,

• 01 Maart 2008 - 10:59

Servaas:

hoi daar ben ik weer leuk al die verhalen en foto,s vooral van dat paardijden (BART GEWOON DE SPOREN GEVEN)het is bij jullie lekker weer lees ik dat is hier wel effe anders.het stormt hier endat blijft nog wel even zo voorspellen ze.veel plezier nog met de rest wat jullie gaan doen op jullie reis en tot horens .doei jullie peetoompje.