Ziplinen en watervallen!! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Ziplinen en watervallen!! - Reisverslag uit Guatemala-stad, Guatemala van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Ziplinen en watervallen!!

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

02 Maart 2008 | Guatemala, Guatemala-stad

24 feb
Vandaag zijn we met de boot naar Panajachel gegaan. Dit is echt een geweldig plaatsje. De hele straat bestaat uit een markt waar ze locale met de hand bewerkte souvenirs verkopen. Heel veel leuke kleine restaurantjes in de hoofdstraat en ook aan de waterkant!! Heel gezellie!!

25 Feb
Vandaag gaan we even ons bloed laten stollen!! haha af en toe wat adventure op zijn tijd!! Op zoon 300 meter boven de grond hingen we aan een kabel en zwierden we als Tarzan en Jane zoon 350 meter naar de andere kant...Ziplinen of Canopy noemen ze het...echt zo gaaaf! In totaal hadden we 8 kabelbanen en zijn we 8 keer op en neer gefladderd:) Het uitzicht was heel mooi, we keken uit op het meer en zagen aapjes en watervallen!

26 Feb
Vanochtend heel vroeg (06.00) hebben we de bus genomen naar Lanquin waar we helemaal geshaked om 17.00 aankwamen van de rolercoster wegen! Toen ook nog eens bleek dat we niet in ons uitgekozen hotelletje terrecht konden, en we het enige andere hotel hier in de boes boes moesten betrekken viel dat een beetje tegen... Helemaal nadat we de kamer hadden gezien en ik allerlei rara vieze beestjes zag....iek. Dit was het eerste moment waarop ik, Angelina dacht dat ik naar huis wilde..heb dan ook met mijn kleren aan de hele nacht op bed gelegen en was super blij dat het om half 6 licht was en we weg konden!!!!:) En Gelukkig was er plaats in El Ritoro lodge waar we zou graag naar toe wilden. We kregen een super mooie kamer met een hangmat en een schommelstoel en uitzicht over de rivier..Deze lodges zijn staan allemaal ver uitelkaar echt heel mooi hier. Lanqien is dan ook gelegen in de hooglanden van Guatemala en het is supergroen hier en heel dichtbebosd, er zijn een paar hotels hier in de nature maar verder helemaal niets op een paar kleine winkeltjes en een marktje in het straatje na. Nadat we wakker werden van ons dutje zijn we gaan tuben in de rivier. De meneer van het hotel had ons samen met 6 andere mensen die we hier hebben leren kennen in zijn truck ( wij allemaal achterin staan en ons goed vasthouden aan de stangen boven ons hoofd omdat we ander uit de jeep vielen!!) naar boven gebracht.
Eenmaal boven bij de rivier aangekomen kregen we allemaal een grote plastic band waar we in konden zitten, liggen en ons zo via de vertroming naar beneden laten drijven...Kei leuk!! Onderweg moest je wel opletten dat je je niet stoten aan alle keien die in het water af en toe bij een vertroming omhoog kwamen...Bart is er 1 keer opgevaren...en ik de boom in!! Maar het was echt weer helemaal geweldig en na 25 min waren we beneden. S'avonds hebben we heel gezellig met zijn alle een BBQ avond gehad en hebben we veel nieuwe mensen ontmoet.

29 feb
Chemuc Champey
Op zoon 10 km afstand (dit is dus een uur achterin een jeep staan met 15 pers en van boven naar beneden van links naar rechts alsaf we weer in een achtbaan zaten) van Lanquin af. Dit is echt het mooiste natuurgedeelte (vinden wij) van Guatemala. Na 45 minuten omhoog te hebben gehiked hadden we een echt een super uitzicht over de vele watertrappen...zoo mooi dat wij het niet kunnen beschrijven maar er een foto van bij doen:) Toen we een maal beneden waren zijn we over de keien naar de andere kant van het water gegaan waar we recht tegen een wilde ondergrondse rivier aan keken ook heel gaaf!!
S'avonds hebben we weer een lekker buffetje gehad, deze keer italiaans mmh!!

1 feb
Okee het plan was om vandaag naar Honduras te gaan, maar omdat de verbinding hier in de boes boes zo slecht is hebben we besloten om vandaag toch maar eerst terug te gaan naar Antigua. Na 7 busuurtjes zijn we hier dan ook weer veilig aangekomen... En na de nodige internet uurtjes ( he Jes en Shirley) we hadden afgelopen week nergens internet!! zijn we nog even naar de mac geweest.

2 Feb
Vandaag weer een internet dagje om even alle nieuwtjes door te nemen. Oke voor degene die het nog niet weten Jessica, Angelina der zus en Shirley ons halfzusje hebben elkaar via hyves gevonden en dat heb ik dus gister te horen gekregen!! kei leuk!! Dus even druk met hyves en msn!! Ook morgen hebben we nog een kalm dagje gepland en maandag zullen we dan naar Copan Honduras gaan zoon 5 busuurtjes hiervandaan :)

Adios, Hasta Luego!!!

• 02 Maart 2008 - 09:17

Wim En Ria:

Bart en Angelina
    Wij zijn de vertrektijden aan het checken van de vliegtuigen omdat het zo'n noodweer is in Nederland en de rest van Europa en dan komen jullie binnen, eerst lezen dus.
    Geweldig wat jullie gedaan hebben, wij hebben een canopy tour gedaan in Costa Rica maar die is niet zo spectaculair als die van jullie.
    Die huisjes in de bush geweldig, ja wat
    is dat balen als je dan iets anders krijgt.
    Die straatjes met souvenirs lijkt me leuk maar je kunt niet alles meekrijgen wat je graag zou willen, wij hebben daar ooit gestaan met wandkleden en schalen fantastisch maar helaas.
    Genieten jullie verder dan doen wij dat als er weer een bericht komt.
    Onze hartelijke groeten Wim en Ria
    O ja, bedankt voor de uitnodiging die we van ome Servaas gekregen hebben voor jullie feest.

• 02 Maart 2008 - 10:45

Alfredo En Dorien:

Hola! ¿Como estás?
    Wat hebben jullie ondertussen alweer veel meegemaakt zeg! Echt super om jullie zo te kunnen volgen! En wat een mooie foto's! Geniet er nog van, wij zijn ook nog aan het nagenieten van Mexihiiicoooo!!

xxx

• 02 Maart 2008 - 13:26

Pa En Ma:

Hee Kids
    We hadden jullie wel eens willen zien zwieren als Tarzan en Jane, hoorden de kreten daar ook bij?
    Sommige uitzichten zijn inderdaad niet te beschrijven, die moet je zien.
    We zijn weer benieuwd naar het volgende avontuur.
    heel veel groetjes xxxxx

• 02 Maart 2008 - 15:28

Lieke:

heey bart en ans!!
    jeetje wat gaaf om alles weer even te lezen...jullie maken genoeg mee daar!
    mooie foto's ook... hier gaat alles prima, in vergelijking met jullie alles zijn dooie gangetje!
    tot snel
    kusje

• 02 Maart 2008 - 15:44

Marjan:

hoi
    probeer het zo je mail komt niet door

• 02 Maart 2008 - 21:18

Marjan:

Hoi,

Net iets voor ons Lientje al die beestjes.Ik geloof goed dat je geen oog hebt dicht gedaan.Bart je bent zeker de hele nacht beestjes aan het vangen geweest? Ik kan er mijn eigen wel iets bij voorstellen hoe dat is gegaan. Had je geen hoogtevrees Bart toen je aan het ziplinnen was? Wel super mooi daar in de boes boes.Ben benieuwd naar jullie andere foto's. Die watertrappen lijken wel een beetje op de meren van plitvic.Die lodge lijken zo uit een film te komen kei leuk en super romantisch, echt iets voor jullie. Geniet er nog maar lekker van. xxxxxxxxxxxxx mama en Jo

• 04 Maart 2008 - 07:51

Moos:

''shit'' een hele brief getypt,verkeerde knopje,weg brief...kan ik weer voor af aan beginnen...wat ik al niet allemaal voor jullie over heb op mijn vrije dag..nu hai bartje en lientje,jongens wat hebben jullie prachtige foto's..echt gaaf.wil er 1tje hebben om er 'n schilderij van te maken voor buiten op het terras..past wel bij de stijl,echt het is een prachtige reis die jullie tweetjes aan het ondernemen zijn..geniet er maar veel van..want je leeft maar 1 keer en doe dat dan ook goed!bartje hou je het nog vol met mijn nichtje..nog niet gek van der geklep..of is ze daar te moe voor s'avonds,hi hi hi...ben blij met jullie telefoontjes,hoor ik mijn schat nog eens af en toe...lientje en jessica ''kei fijn'' dat jullie shirly gevonden hebben...goed gedaan oompje collin!!..weet je nog lien..daar helmondkermis...de 2 helden die we waren..hi hi hi..hoop echt dat jullie elkaar nu niet uit het oog verliezen,en nog bedankt voor de foto..mooie meid!..maar dat zal wel in de familie zitten..hi hi hi,ben het weekend wezen stappen met 13 meiden..dolle boel!!zijn begonnen in de dommelstraat ''tapas eten''heerlijk alleen die sangria!..mijn god..we hadden met 4 meiden heel wat kannen naar binnen geslagen,het was ook zoooooo lekker...ging al aangeschoten van tafel..hi hi hi aangeschoten,zeg maar liever goed dronken..maar dat maakte de avond niet minder gezellig..glimlach..o ja kwam ook nog jullie ''bloemenmeisjes tegen op stratumseind..volgens mij hadden die ook aan de sangria gezeten..hi hi hi je snapt wel wat ik bedoel...oma is ook losgeslagen,''we houden niets meer over van onze erfenis!''telkens gaan we kijken voor kleding voor jullie feest maar ze komt steeds weer met andere kleding terug!ze heeft nu zelfs een broek gekocht met ''legerprint'' kei gaaf die oma van ons!!opa heeft te horen gekregen dat hij weer meer moet gaan lopen..we hebben het over onze opa he..hi hi hi telken als oma hem mee wil nemen moet hij ''nog even'' wat zien op t.v,dus weinig lopen dat snap je wel..och denk ook niet dat hij zich zal aanmelden voor een marathon..hi hi hi,bartje en ikke gaan dit weekend er lekker even tussen uit,waar naar toe weten we nog niet,dat hoor je volgende keer wel weer,maar moeten op tijd zondag terug zijn..psv/ajax..voor dat je het vergeten was bart!!..glimlach..heeeel veeeel liefs vanuit dit koude kikkerland...dikke kus van jullie tanteke (blijven uitkijken he )....xxxxxxx

• 04 Maart 2008 - 21:14

Ellen:

Heey moatjes!!
    Wat een supergave foto's hebben jullie al gemaakt zeg, krijg spontaan de neiging om te gaan emigreren naar een warm idyllisch land!! Hier mis je in ieder geval niets, we wonen nu allemaal in de stroat maar meer spannende dingen zijn er nog niet voorbij gekomen. Nog veel plezier daar, geniet ervan (hier sneeuwt het zelfs!!) en tot snel,

dikke kus El, en ook de groeten van Twannie

• 05 Maart 2008 - 16:22

Hoi Hoi!:

Kijk, dat zijn pas eens foto's!!
    Die lodge ziet er zeer aangenaam uit! Zal wel een aangename verhuizing zijn geweest na het beestjesfestijn.

De tijd schiet eigenlijk al best wel op. Voor we het weten is het 23 mei. De 24ste is er in Mariahout trouwens een zeskamp. Dat zal een hele opgave voor ons worden, maar we willen het toch proberen...
    Tot mails!

xx

• 05 Maart 2008 - 16:22

Natascha:

Tja... vroeger blond, maar dat was ik dus ;-)

• 13 Maart 2008 - 17:20

Frank Van Zutphen:

Bart en Angelina !!!
    Van Harte jullie 2 !!! Goed om te horen dat alles goed met jullie gaat en ook nog getrouwd !!!!
    Leuke foto's!
    Wie had dat nou gedacht van Bart, haha
    Tot snel!
    Groetjes