Ons honeymoon eiland!! - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu Ons honeymoon eiland!! - Reisverslag uit Belmopan, Belize van Angelina, Bart en Kay Hoof - WaarBenJij.nu

Ons honeymoon eiland!!

Door: Bart en Angelina

Blijf op de hoogte en volg Angelina, Bart en Kay

31 Januari 2008 | Belize, Belmopan

Nadat wij de familie woensdagochtend hebben uitgezwaaid zijn wij verder gereisd naar Chetumal (mexico, op de grens bij Belize) Na 4 uur in de bus te hebben gezeten hadden we al snel een leuk onderkomen gevonden. Chetumal is vooral een verbindingsstad voor de doorreis naar Belize. Wij wilden hier toch een nachtje slapen. Was echt leuk, na al die drukte en vele toeristen in playa del carmen waren wij hier echt de enige toeristen!!(tenminste...wij zagen geen andere toeristen) Het was daar ook kermis, dus wij naar de Mexicaanse kermis. Heel leuk om te zien allemaal blije mexicaantjes!! Ook was er een verkiezing voor een nieuwe minister aan de gang, het leek wel een carnavalsoptocht.(die hadden we overigens net op 1 dag na gemist). Vanmorgen hebben we de bus naar Belize city genomen. Nadat we bij de grens moesten uitstappen voor paspoort controle en om onze bagage te laten nakijken moesten we nog heel hard rennen om de bus terug in te kunnen!!!!!!Die was namelijk al aangereden zonder ons...Bart heeft nog nooit zo hard gerend (met een backpack) om de bus nog tegen te houden. Hijgend zaten we allebij weer in de bus...De chauffeur zei niet eens sorry, is schijnbaar normaal!! (anders hadden we daar een paar uur moeten wachten op de volgende bus) Maar goed wij voortaan vooraan zitten in de bus dat we er als eerste uit en weer in kunnen!!!...Na 4 uur in de bus gezeten te hebben komen we aan in Belize City....Welke City? Het had beter Belize Gat kunnen heten, in Mariahout is nog meer te beleven..Maar we hadden al ingecheckt bij ons hotel maar om 16.00 wisten we al niet meer wat we daar nou de hele dag moesten gaan doen.. We waren van plan om de volgende dag naar Caye Caulker te gaan (een eiland 45 minuten varen van Belize city) en deze plannen hebben we maar meteen deze zelfde dag nog laten ingaan. We hebben meteen, al na een half uur uitgecheckt uit ons hotel (dat moch gelukkig kosteloos, anders hadden we dat niet gedaan hoor) Om half 6 zaten we op de boot naar het eiland. Toen we eenmaal aankwamen (na 45 speedboot minuten) was het al schemerig maar het zag er allemaal fantastich uit:) Allemaal pastelkleurige houten huisjes, heel veel vrolijke beachcabanas met hangmatten en erg lekker eten (hebben net bij een heel leuk strandtentje gegeten) en heeeeel goedkoop allemaal. Er zijn hier alleen maar zandwegen en iedereen rijdt rond met golfkarretjes of de fiets. Het is echt een heel relax eilandje overal Bob Marley muziek en supermooie strandjes(maar dat kunnen we morgen bij daglicht beter zien). We zullen hier waarschijnlijk 2 nachtjes blijven en dan onze reis voortzetten naar Guatemala.

Oke, dit voor nu!! xxx en tot ziens

P.s Wij wensen iedereen een fijne carnaval.

• 01 Februari 2008 - 10:04

Marjan:

Als jullie nog meer van deze grote steden tegen komen gaat jullie reis wel erg snel en zijn jullie weer vlug terug in nl ha ha ha. xxxxx jes mama

• 01 Februari 2008 - 18:36

Wim En Ria:

Bart en Angelina
    Nu de bruiloftgasten naar huis zijn is het voor jullie ook een stuk rustiger geworden. Wat een knuppel zeg die buschauffeur ja wij denken dat vooraan ook een beter plaatsje is en anders zelf het sleuteltje van de bus pakken.
    Belize City was dus niks maar goed dat jullie meteen doorgegaan zijn naar Caya Caulker.
    Voor straks een goede reis naar Guatelmala en carnaval dat gaat lukken hoor. Onze hartelijke groeten Wim en Ria

• 04 Februari 2008 - 09:13

Thijs:

Hee Broer en schoonzus

Het is hier koud!! Brrrrr Ik heb al overwogen me te wassen met anti-vries. En een jetlag van hier tot ginder. Vannacht voor t eerst redelijk geslapen. Was tegen alle gewoontes in vanochtend om half 6 wakker(gebeurt mij nooit!!) Maar goed wij zijn blij dat het jullie daar goed gaat en hopen nog veel van jullie te vernemen. Pas goed op elkaar! Groeten Thijs

• 05 Februari 2008 - 12:18

Niels En Jakeline:

Wauw, klinkt weer allemaal goed zeg! En hoe bevalt het getrouwd zijn??
    Hier is nu de carnaval al weer op zijn laatste dag dus gaat het gewone leventje morgen weer verder. Goh, raar hoor want bij jullie blijft het gewoon nog even feest.
    Geniet ze

groetjes

• 08 Februari 2008 - 12:36

F Van Boxmeer:

Ik hoop dat jullie nog een fijne vacantie
    hebben in mexico.
    Als jullie terug zijn horen we wel alles
    van de vacantie en zien we ook wel de
    fotos van jullie bruiloft.
    Veel groetjes van .

Frans en Diny.

• 08 Februari 2008 - 13:32

Mark En Ine:

Hey maatjes

en hoe is het nu om verbonden te zijn met elkaar, net handboeien ofnie bart? HAHA geintje maar geniet er maar lekker van want als dalijk die kleine koters er zijn van jullie, dan zal er zon reisje als deze niet meer in zitten!! haha.
    Enjoy People!!!!

Grtz mark en ine